Det finns mycket skönhetsprodukter därute på marknaden. Alla påstår också att de är bättre än den andra, vilket gör det svårt att veta vilken av tillverkarna man ska lita på och var man ska lägga sina pengar. Om det nu är Maria Åkerberg, L’Oréal, Aco, Löwengrip, Ida Warg eller vad det nu kan vara så har alla något som är unikt för just dem, eller?
Det gör det inte lättare att varumärken som Maria Åkerberg som funnits länge på marknaden på senare år får ökad konkurrens från influensers med en stor publik som också vill tjäna en hacka på skönhetsindustrin och därmed lanserar sina egna skönhetsvarumärken.
För de flesta idag är dock Maria Åkerberg det man kanske letar efter av två anledningar. Detta syns dels genom att de funnits länge och överlever de nya lanseringarna från influensers, men också för att de nya produkterna följer deras koncept.
Vad är då konceptet som Maria Åkerberg kör med? Dels är de ekologiska produkterna och detta är verkligen den hetaste trenden just nu. Maria Åkerberg är lång ifrån ensamma med detta, det är snarare så att alla skönhetsvarumärken lanserar detta in i sin lineup. Det andra är att man ska göra skillnad på djupet, det som Maria Åkerberg kallar Deepskin. Produkterna ska inte längre bara se det att se snyggt ut på ytan utan ska faktiskt göra skillnad i längden och på djupet. Att Maria Åkerberg var snabba ut med detta har de nog antagligen igen ganska mycket från eftersom alla veta vad de står för och att de kan hantera det. Ja det är spännande att kolla närmare på företag som funnits med länge i branschen och hur de hanterat förändringar. Dessutom blir det intressant att se framåt hur Maria Åkerberg kommer överleva på marknaden när de tvingas utvecklas fortsatt.